مرکز توانبخشی نوین
ویدئو لارینگوسکوپی (تصویربرداری حنجره) ، نوروفیدبک ، گفتار درمانی ، بازی درمانی ، کاردرمانی و هنر درمانی
شماره تماس مطب: 32446755-034 - 09138407112 - 09137499313
آدرس مطب: کرمان خیابان استقلال کوچه شماره ۲ ساختمان پزشکان متخصص ۲ طبقه همکف مطب گفتار درمانی کریمی
مرکز توانبخشی نوین
ویدئو لارینگوسکوپی (تصویربرداری حنجره) ، نوروفیدبک ، گفتار درمانی ، بازی درمانی ، کاردرمانی و هنر درمانی
شماره تماس مطب: 32446755-034 - 09138407112 - 09137499313
آدرس مطب: کرمان خیابان استقلال کوچه شماره ۲ ساختمان پزشکان متخصص ۲ طبقه همکف مطب گفتار درمانی کریمی
راهکارهای رفع خجالت کودکان
?۴ راهكار براي رفع خجالتي بودن كودك:⁉️
✅کمکش کنید احساساتش را بیان کند:
کودکان خجالتی از اینکه مورد قضاوت دیگران قرار بگیرند، ترساناند. اضطراب ناشی از این موضوع سبب بروز حس حقارت در آنها میشود. لازم است به طور مرتب به حرفهای کودک و چیزهایی که از اطرافیان شنیده گوش کنید. به او اعتماد به نفس بدهید. هر چه شما بیشتر با او صحبت کنید، برقراری ارتباط با دیگران نیز برای او راحتتر خواهد شد.
✅از انگ زدن به کودک پرهیز کنید:
از گفتن جملاتی نظیر «او را ببخشید، کمی خجالتی است!» خودداری کنید. بیان چنین جملاتی سبب میشود کودک شما گمان کند دچار مرضی درمان ناپذیر است و خجالتی بودن جزو ذات اوست. بیان این جملات حتی توجیهی برای او میشود تا نخواهد تغییر کند و از هر موقعیت اجتماعی که برایش سخت است، بگریزد.
✅از خجالتی بودن او در جمع حرفی به میان نیاورید:
کودکان خجالتی در برابر حرفهای اطرافیان بسیار حساساند. حرف زدن در مقابل او با مادر دوستش، تنها وضعیت را وخیمتر خواهد کرد. کودکان خجالتی بیش از قضاوتهای منفی به قضاوتهای مثبت محتاجاند.
✅او را مجبور به برقراری ارتباط نکنید :
تشویق کردن کودکان خجالتی برای پیوستن به دیگران تنها وضعیت را بدتر میکند، باعث میشود این حس به کودک منتقل شود که والدین او را نمیفهمند و او بیشتر در خود فرو میرود و منزوی میشود. کنار آمدن با خجالت باید به تدریج و به آرامی صورت پذیرد.
#فرزند_پروری
✅مهلا برسم آسیب شناس گفتار، زبان، بلع
✅کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
اختلال یادگیری ، انواع اختلال یادگیری
اختلال یادگیری انواعی دارد که در زیر به آنها می پردازیم
✅ dyslexia دیسلکسیا شناخته شده ترین نوع اختلال یادگیری است. افراد دارای این اختلال در خواندن و درک مطلب مشکل دارند. این اختلال به شیوه های مختلفی تظاهر پیدا می کند.
- کودک در صدا کشی کردن مشکل دارد
- صداهای مشابه به هم را تشخیص نمی دهد
- دربخش کردن کلمات مشکل دارند
- روان نمی خوانند
تفاوت کار متخصص توانبخشی (کاردرمانگر وگفتاردرمانگر) ویژه اختلال بلع با معلم و روانشناس چیست
✔ اگر کودک شما بواسطه نداشتن معلم یا نرفتن به مدرسه یا ضعیف بودن سیستم آموزشی مدرسه صرفا درس های کتاب را فرا نگرفته است معلم خصوصی می تواند راهگشا باشد
✔ اگر کودک شما یادگیری خوبی دارد اما بدلیل شرایط نامناسب خانواده مانند طلاق، اختلاف یا بد رفتاری با کودک یا رفتار نامناسب از سمت همکلاسی یا معلم انگیزه برای یادگیری ندارد روانشناس می تواند با ارائه راهکارهای انگیزشی مشکل را حل کند
✅ اما اگر کودک شما علی رغم تلاش نمی تواند یاد بگیرد، دچار ضعف حافظه است، صداها را جابجا می نویسد، کند می نویسد ، در ترکیب و بخش کردن مشکل دارد، بدخط است، کلمات مشابه را تشخیص نمی دهد، فراموش می کند، کلمات را جا می اندازد، اختلال گفتار همراه با یادگیری دارد، ضعف عضلات دست دارد، بیش فعال است و تمرکز ندارد
- متخصص توانبخشی ( کاردرمانگر و گفتاردرمانگر) می تواند به درمان کودک شما کمک کند
- کاردرمانگر به ادراک و مهارت های حرکتی تخصصی ویژه نوشتن کمک می کند
- گفتاردرمانگر به ادراک واج ها ، حافظه فعال و دستکاری واج ها، حل مسله و درک مطلب می پردازد
استفاده از نوروفیدبک در چند جلسه اثرات درمانی آن ظاهر می شود؟
استفاده از نوروفیدبک در چند جلسه توصیه می شود؟
به منظور هر چه بهتر شدن نتایج بدست آمده و پایداری بیشتر اثرات آن ۳۰ تا ۴۰ جلسه مستمر استفاده از دستگاه توصیه می شود. برخی از افراد به جلساتی بیش از این تعداد و برخی به جلسات کمتری احتیاج دارند. تعداد جلسات باید در حدی باشد که درمان تکمیل شود و تغییرات به وجود آمده در مغز حک شوند و به شکل عادت در آیند.
فاصله بین جلسات باید چقدر باشد؟
بسته به نوع مشکل مراجع،حداقل دو تا سه جلسه در هفته توصیه می شود.بدیهی است که مستمر بودن جلسات نقش اساسی در روند بهبودی و بالا بردن توجه و تمرکز مراجع خواهد داشت.
پس از چند جلسه اثرات درمان ظاهر می شود؟
ممکن است در چند جلسه اول مرجع متوجه هیچ تغییری نشود اما پس از گذشت10الی 15 جلسه روند رو به مثبت بطور محسوس در مراجع دیده شود.